プロが教えるわが家の防犯対策術!

長いので恐縮ですが、以下の英文の和訳をお願いします。
また専門用語と思われるものは据え置きで構いません。

Fibonacci numbers are for the mathematically challenged. Sure, you can go ahead and flame me now. I’ll wait.

With a little creativity you can fit anything you want to a Fibonacci retracement, projection etc. The apparent precision that the decimals imply is just another layer of the illusion. Instead of saying that sometimes prices move back by around a third, this silly back story would have you believe that the prices should move exactly 38.1966%. I wonder if you’re supposed to use this on price series or total return series? How exactly should you adjust futures prices for term structure to be able to take advantage of this precision? Does it work both on spot and on future, and given the term structure, is that even possible? These questions are never answered, since these numerology approaches are used by people who don’t understand the real life problems it implies.

Just get that wave count right and the world is yours!
Just get that wave count right and the world is yours!

Speaking of colorful back stories, how about a magical set of wave patterns which also govern everything in the universe? You see, everything in the universe moves up in a formation of five waves and them move down in a formation of three waves. If you can look at a chart and figure out which wave we are in you can use the magical numbers described above to predict exactly where the prices will turn. And when you turn out to be incorrect, you can always revert to your secondary wave count. Or tertiary. The leader of the Wave Cult has been predicting the end of the world for decades and whenever the markets are falling, he’s interviewed on TV about his accurate predictions. Kinda like hailing the genius of a stopped watch for being correct twice a day.

From here it just goes down hill. Lunar cycles, planetary alignments and outright voodoo. Hell, if someone’s willing to buy it, someone else is willing to sell it. And it’s all embraced under the umbrella of technical analysis.

質問者からの補足コメント

• 翻訳サイトは自分でも使えるのでそういった回答はいらないです

A 回答 (2件)

フィボナッチ数は数学的に求められる数値です。

確かに、あなたは前進して、今私に火をつけることができます。待ちます。

ちょっとした創造性があれば、フィボナッチのリトレースメント、投影などに必要なものを合わせることができます。小数点の意味する明白な精度は、錯覚のもう一つの層です。価格が時々3分の1に戻ってくると言っているのではなく、このばかげたバックストーリーは、価格がちょうど38.1966%になるはずだと信じるだろう。私はあなたが価格シリーズやトータルリターンシリーズでこれを使用することになっているのだろうか?どのように正確にターム構造の先物価格を調整して、この精度を利用できるようにする必要がありますか?現場と将来の両方で機能し、用語構造が与えられても、それは可能ですか?これらの質問は決して答えられません。なぜなら、これらの数秘術アプローチは、それが意味する実際の生活の問題を理解していない人々によって使用されるからです。

その波数を正しく取得すれば、世界はあなたのものです!

カラフルなバックストーリーについて言えば、宇宙のすべてを支配する魔法のような波のパターンはどうですか?あなたは、宇宙のすべてが5波の形成で上に動き、それらが3波の形成で下に動くのを見ます。あなたがチャートを見て、私たちがどのウェーブにいるかを知ることができれば、上記の魔法の数字を使って、価格がどこに変わるかを正確に予測することができます。あなたが間違っていることが判明したときは、いつでも2次波数に戻すことができます。または3次ウェーブカルトのリーダーは何十年にもわたって世界の終わりを予測しており、市場が落ちるときはいつも、彼の正確な予測についてテレビでインタビューをしています。 1日2回正しいとされている時計の天才を歓迎するようなもの。

ここからちょうど丘の下に降ります。月のサイクル、惑星のアラインメントと完全なブードゥー。地獄、もし誰かがそれを買おうとするなら、誰かがそれを売りたいです。そしてそれは技術分析の傘の下にすべて取り入れられています。
    • 1

ながっ!

しかも内容が専門外やから和訳があってんのか不安になる。
「フィボナッチ数は数学的に求められる数値です。
確かに、あなたは前進して、私に火をつけることができます。私は待ちます。

ちょっとした創造性があれば、フィボナッチのリトレースメント、投影などに必要なものを合わせることができます。
小数点の意味する明白な精度は錯覚のもう一つの層です。価格が時々3分の1に戻ってくると言っているのではなく、このばかげたバックストーリーは価格がちょうど38.1966%になるはずだと信じるでしょう。
私はあなたが価格シリーズやトータルリターンシリーズでこれを使用することになるのでしょうか?
どのように正確にターム構造の先物価格を調整して、この精度を利用できるようにする必要がありますか?
現場と将来の両方で機能し、用語構造が与えられても、それは可能ですか?これらの質問は決して答えられません。なぜなら、これらの数秘術アプローチは、それが意味する実際の生活の問題を理解していない人々によって使用されるからです。

カラフルなバックストーリーについて言えば、宇宙のすべてを支配する魔法のような波のパターンはどうですか?あなたは、宇宙のすべてが5波の形成で上に動き、それらが3波の形成で下に動くのを見ます。あなたがチャートを見て、私たちがどのウェーブにいるかを知ることができれば、上記の魔法の数字を使って、価格がどこに変わるかを正確に予測することができます。あなたが間違っていることが判明したときは、いつでも2次波数に戻すことができます。または3次ウェーブカルトのリーダーは何十年にもわたって世界の終わりを予測しており、市場が落ちるときはいつも、彼の正確な予測についてテレビでインタビューをしています。 1日2回正しいとされている時計を天才だと歓迎するようなものです。」
…疲れたぁ。
    • 0