アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

私のフリーメールアドレスに次のようなメールが届きました。
FROM: THE DESK OF THE E-MAIL PROMOTIONS MANAGER INTERNATIONAL PROMOTIONS/PRIZE AWARD DEPARTMENT,
UNITED KINGDOM.61-70 Southampton Row,
Bloomsbury London United Kingdom WC1B 4AR

Dear Winner,

We happily announce to you the Draw (Batch #22) of MICROSOFT CORPORATION LOTTERY held on the 10th of January,2008.Your E-mail Address attached to Ticket Number :43566, was picked at random from our computer system.You have won a LUMP SUMS OF $ 1,000,000 ( ONE MILLION UNITED STATES DOLLARS) PAYABLE IN CASH OR CERTIFIED BANK DRAFT, YOU ARE A WINNER OF OUR ANNUAL MS-WORD LOTTERY CONDUCTED IN AFRICA BEING THE HOST OF THE EVENT FOR THIS PRESENT YEAR MEGA JACKPOT LOTTERY WINNING PROGRAMS
CONTACT CLAIM AGENT :
OWEN DOUGLAS
EMAIL: microsoft_claim_agent03@yahoo.co.uk
EMAIL: msagent03@gmail.com
PHONE::+27 -73-37-68-942
世の中にうまい話はないと思いますが、このメールは何を狙っているのでしょう?
この手のメールの目的ご存知のかた教えてください。

A 回答 (3件)

アポイントメント商法 - Wikipedia

http://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%BD%93%E9%81%B8% …

「当選商法」
「おめでとう商法」

の、もじりかな?
昔から、あるよ
    • 0
この回答へのお礼

ご回答有難う御座いました。今までも何回か国内からのこの手のメールは来ていましたが海外からのは初めてです。

情報収集

あるいは
連絡すると入金手数料を送れ
なーんて
新手でも何でもありません
郵便でも来ます
    • 0

質問者様のクレジットカード番号、銀行口座、名前を得る為です。

返信もせず、削除した方がいいです。
    • 0
この回答へのお礼

ご回答有難う御座いました。今までも何回か国内からのこの手のメールは来ていましたが海外からのは初めてです。