プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

お願いします
(20) Carthage never again threatened Rome, but many Romans continued to fear it. In 146 BCE, a half-century after the victory of Scipio Africanus, his grandson's troops finished the destruction of Carthage, Rome's last opponent in the western Mediterranean. Rome had become the dominant power on land and sea. It remained so for more than five hundred years.

A 回答 (2件)

(20) カルタゴは、二度とローマを脅かすことはありませんでした、しかし、多くのローマ人はカルタゴを恐れ続けました。

スキピオ・アフリカヌスの勝利の後、半世紀を経た、紀元前146年、彼の孫の軍隊が、西地中海のローマの最後の敵、カルタゴの破壊を終えました。ローマは、陸海で覇権を握りました。このローマの覇権は、500年以上続きました。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます。

カルタゴがローマを二度と脅かすことはなかったが、ローマ人の多くにカルタゴの恐怖が消えなかった。

紀元前146年、スキピオ・アフリカヌスの勝利から半世紀経って、その孫が率いる軍隊が、西地中海の最後に残った敵、カルタゴを完全に滅ぼした。これで、ローマは陸海両方の支配権を手にした。これはその後500年続いた。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます。