アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

「so/too/as/how+形容詞+a(an)+名詞」のパターンでhowの例文を探しています。教えていただけないでしょうか。また、so/too/as/how以外にこの語順をとるものがあれば教えていただけませんか。

A 回答 (4件)

Some materials like marble and most metals feel cool no matter how hot a day it is.


(Idiot's Guides: Science Mysteries Explained - 260 ページ)

All this showed how wise a ruler our Sovereign was
(Japanese No Dramas - cxlvii ページ)

every one of us realizes how beautiful a sunrise is
(How I Helped to Change the World - 27 ページ)




I don't care how smart you are, how sophisticated you are, or how nice a house you live in
(Real Life: Preparing for the 7 Most Challenging Days of Your Life)

How serious a problem is it?
(CGEL, p.435)


this/that
Not that I need this big a place, either.
This big a swatch of light covers everything
Is karaoke really this big a deal?

that difficult a question



more/less
This is more serious a problem that the other.
(a more serious problem も、もちろんOK)
Energy use in transport is even less serious a problem in Canada
    • good
    • 0

うーん、#1の方が示した例はちょっと違いますね。


how beautiful / an ordinary life is
であり、an ordinary life が主語で、
beautiful 一語で how と結びついています。
    • good
    • 0

このパターンになるのはその4語だけです。



基本的にかための表現で、特に how はあまり見かけない気がします。

比較的多い so と合わせて4語とも覚えればいいです。

how では感嘆文でこのパターンが使えますが、
「どれくらい〜」でも使えますし、
その間接疑問でも使えます。

It shows how good a grade they got.
これは間接疑問とも、感嘆文が節化した(間接感嘆文なる言い方をすることも)とも考えられます。

そのことは、彼がどれほどいい成績を取ったかを示している。
(なんといい成績を取ったかを...)

同じように how を使うわけで、
日本語でも「いかに、どれほど」で
程度を尋ねるとも、程度の高さについて感嘆するとも言えるのと同じことです。
    • good
    • 1

https://bbhchurchconnection.wordpress.com/2014/1 …

こんな見出しはいかがでしょう?
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!