プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

沢山の英文法解説を大学受験のためとして読んでいるのですが、内容が難しくて理解できないところが多いです。

164. Except for the Sun, all stars are too far from the Earth for their distances
______in miles or kilometers.
(A) to be conveniently measured
(B) which conveniently measured
(C) to measure conveniently
(D) conveniently measured

165. Deaf and blind from an early age, Helen Keller rose above her physical
limitations and help thousands of persons with disabilities live fuller lives.
(A) to gain internationally famous
(B) famous to gain international
(C) internationally to gain fame
(D) to gain international fame

166. Thomas Edison’s first patented invention was a device
in Congress.
(A) votes counted for
(B) had been counting votes
(C) for counting votes
(D) be a counted vote

167. The deep roots of the peanut plant allow it to reach moisture far down in the
ground a dry spell of weather.
(A) at
(B) while
(C) during
(D) in time

168. No one knows people began to cook their food.
(A) when that is exact
(B) how to be exactly
(C) exact when or how
(D) exactly when or how

169. A disadvantage of neon lighting is________too red because there is an absence of blue rays.
(A) the light produced is that
(B) that the light produced
(C) the light produced
(D) that the light produced is

170. Mercury differs from other industrial metals________it is a liquid.
(A) whereas
(B) in that
(C) because of
(D) consequently

172. A magnifying glass has one lens that_________light.
(A) focus
(B) focuses
(C) focusing
(D) to focus

173. Earthquakes occur in the Earth’s crust____________they generate travel far
and deep into the Earth.
(A) waves
(B) while the waves
(C) and of the waves
(D) because of the waves

192. Brian Mulroney, one time Prime Minister of Canada, had two careers, one in
business, ___________in politics.
(A) two
(B) and
(C) the other
(D) both the

198. Mammals have a larger, more well-developed brain_______other animals.
(A) than do
(B) that are having
(C) which have
(D) that do

199. Nutritionists__________goat milk to be rich, nourishing, and readily digested.
(A) consider
(B) is considered
(C) are considered
(D) considering

A 回答 (3件)

#1です。


wind さんありがとうございます。
部分的な目しか持っていませんでした。

早くwindさんが答えてあげればいいのに、放られるとなかなか繰り返し答える気もしなくなりますよね。

しかし長かった。見返さずに答えてしまいました。
    • good
    • 0

164


for their distances と意味上の主語になっているのだから受身になっているAのみが正解です。

165
空所の位置が不明ですが、
... limitations to gain international fame
and help ...
と help は不定詞内と考えれば原形でいいかと。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

大変参考になります。ありがとうございました。

お礼日時:2017/03/22 20:29

164. Except for the Sun, all stars are too far from the Earth for their distances


______in miles or kilometers.
** 不定詞の意味上の主語を表す「for 目的格 to 不定詞」という形から、(A)か(C)が答えとなります。私なら一応(A)を選びますが、(C)も for us to measure conveniently のように、"for us" が省略された形で正解ととることも出来ます。
「太陽を除いて、すべての構成は地球から遠すぎるので、距離はマイルやkmで測ることはできない。」

(A) to be conveniently measured
(B) which conveniently measured
(C) to measure conveniently
(D) conveniently measured

165. Deaf and blind from an early age, Helen Keller rose above her physical
limitations and help[ed] thousands of persons with disabilities live fuller lives ______.
** "helped"の誤記ですか?そうなら、不定詞の結果として文尾に、to不定詞が続きますが、international(ly)の品詞が文法的に正しいのは(D)でしょう。
「ヘレンケラーは幼い頃から聾唖であるにかかわらず、肉体的限界を越え何千という障害者がもっと充実した生活を送れるよう助けた。そしてその結果国際的な名声を得た。」

(A) to gain internationally famous←"gain famous"はX
(B) famous to gain international←to の前の形容詞形はX
(C) internationally to gain fame←internationally は gain を修飾してX
(D) to gain international fame

166. Thomas Edison’s first patented invention was a device
in Congress ______.
** device for ~ で(C)が正解。
「トマス・エジソンの最初の特許発明は票を数える国会の発明品だった。」

(A) votes counted for
(B) had been counting votes
(C) for counting votes
(D) be a counted vote

167. The deep roots of the peanut plant allow it to reach moisture far down in the
ground ______ a dry spell of weather.
** これは(C)しかないでしょう。it は"peanut plant"
「深く張った根のおかげでは、ピーナツという植物は、乾期に、地中深いところの湿気に到達できるです。」

(A) at
(B) while
(C) during
(D) in time

168. No one knows ______ people began to cook their food.
** knows のあとの間接疑問文。 (D)が正解。
「誰も人間がいつどのようにして料理をし始めたか知らない。」

(A) when that is exact
(B) how to be exactly
(C) exact when or how
(D) exactly when or how

169. A disadvantage of neon lighting is________ too red because there is an absence of blue rays.
** (D)が正解。
「ネオンの光の弱点は生み出される光があまりにも赤いということです。なぜなら青い光線を欠いているからです。」

(A) the light produced is that
(B) that the light produced
(C) the light produced
(D) that the light produced is

170. Mercury differs from other industrial metals________it is a liquid.
** 「in that + 文」(~という点で)という意味で、(B)が正解。
「水銀は、液体という点で他の産業用金属と異なっている。」

(A) whereas
(B) in that
(C) because of
(D) consequently

172. A magnifying glass has one lens that_________light.
** "lens"は単数形で(B)が正解。複数形は"lenses"
「拡大鏡は光に笑点をあてるレンズをひとつ持っている。」

(A) focus
(B) focuses
(C) focusing
(D) to focus

173. Earthquakes occur in the Earth’s crust____________they generate travel far
and deep into the Earth.
** "crust"は地球の地殻(表層部)そしてそれと対比して"far and deep"が使われ得ているから、対比の"while(接続詞)"で(B)が正解。
「地震は地球の表層部で起きる。一方その地震が生む地震波は地球深く遠くまで及ぶ。」

(A) waves
(B) while the waves
(C) and of the waves
(D) because of the waves

192. Brian Mulroney, one time Prime Minister of Canada, had two careers, one in
business, ___________in politics.
** 2つのものを不定代名詞で、"one ~ the other"。(C)が正解。
「かつてのカナダの首相、Brian Mulroneyは2つの職業履歴を持っていた。1つは商売でひとつは政治であった。」

(A) two
(B) and
(C) the other
(D) both the

198. Mammals have a larger, more well-developed brain_______other animals.
** "than other animals have (brains)"を代動詞"do"で表し、"than other animals do"とし、さらに倒置で、(A)が正解。
「ほ乳類は、他の動物より大きくて良く発達した脳を持っている。」

(A) than do
(B) that are having
(C) which have
(D) that do

199. Nutritionists__________goat milk to be rich, nourishing, and readily digested.
** nutritionists 複数に合い、そして能動態"consider ~ to be rich"で(A)が正解。
「栄養学者は山羊の乳をこってりして栄養がありすぐに消化されると考えている。」

(A) consider
(B) is considered
(C) are considered
(D) considering
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう。助けていただき本当に感謝します。

お礼日時:2017/03/22 15:53

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!