シミュレーターによる高温高せん断粘度に関する試験法」の翻訳について不明点をいくつか本サイトにてご教授いただいております。
1.以下は前回ご教授いただいた続きと4.、5.、6.の一部になります。
毎回大変申し訳ございませんが、間違いがございましたらご指摘願います。
(1) Added Note 1.
注1の追加。
(2) Included use of plastic disposable syringes.
プラスチック製の使い捨てシリンジの使用を含む。
(3) Simplified 8.1 and added Note 3.
8.1の簡素化および注3の追加。
(4) Clarified phrasing and eliminated redundancy in 11.2.5, 11.2.9, and 11.2.10.
明確化した表現で余剰を取り除いた11.2.5、11.2.9および11.2.10。
(5) Corrected and clarified 11.2.11.
修正し明確化した11.2.11。
4. Summary of Test Method
試験方法の概要
4.1 Amotor drives a tapered rotor that is closely fitted inside a matched stator.
モーターは、釣り合うステーターの中で密着しているテーパー付きのローターを動かす。
The rotor exhibits a reactive torque response when it encounters a viscous resistance from an oil that fills the gap between the rotor and stator.
それが、ローターとステーターの間の隙間をみたす油から粘性の抵抗によりローターは反動のトルク反応を示す。
Two oils, a calibration oil and a non-Newtonian reference oil, are used to determine the gap distance between the rotor and stator so that a shear rate of 1 ×10^6 s−1 is maintained.
1×10^6s-1のせん断速度を維持するために必要なローターとステーターの間で隙間距離を決定するために使用されるのは2種類の油で校正油および非ニュートンリファレンス油である。
Additional calibration oils are used to establish the viscosity/torque relationship which is required for the determination of the apparent viscosity of test oils at 150°C.
試験油の150℃での見掛けん粘度の決定のために必要な粘度とトルクの関係を確立するために使用される。
5. Significance and Use
意義と使用
5.1 Viscosity at the shear rate and temperature of this test method is thought to be representative of the condition encountered in the bearings of automotive engines in severe service.
せん断速度における粘度と本試験方法の温度は、厳しい運転における自動車エンジンのベアリングに相当する条件を表していると考えられる。
5.2 The importance of viscosity at these conditions to engine lubrication has been addressed in many publications.4
エンジン潤滑へのこれらの条件の粘度の重要性は多くの出版物に記載された
4 For a comprehensive review, see “The Relationship Between High-Temperature Oil Rheology and Engine Operations,” ASTM Data Series Publication 62
包括的なレビューのために「高温油流動学とエンジン操作の関係」ASTMデータシリーズ出版62を参照してください。
6.2 Console—The console shown in Fig. 3 contains the power source for the load cell, thermoregulator circuit, heating coil, and motor.
制御装置―図3に示された制御装置は、ロードセル、温度調節器回路、加熱コイルおよびモーターのための電源から構成される。
It also contains the circuitry for regulating and monitoring the temperature of the oil in the test cell, as well as the amplifier and digital readout of the load cell response.
それは、ロードセル応答の増幅器とデジタルの読み出しだけでなく試験セルの油温度を調節し、監視回路も含んでいる。
6.3 Air Circulation System—Aflow of dry compressed air is passed around the stator to provide supplementary cooling when testing fluids of higher viscosity (greater than approximately 9 cP).
空気循環システム-高粘度(約9cPよりも大きい)流体を試験時に補助冷却するために用いられるもので、ステーター周りの乾燥圧縮空気を循環させる。
Ports are provided in the stator housing for the circulation of compressed air.
圧縮空気を循環させるためにステーター筺耐内に開口部を設ける。
6.4 Syringe, glass or polypropylene (in the latter case, use a non-lubricated plunger), equipped with Luer needle lock to fit the tip of the filling tube for injection of test oil into the annulus between the rotor and the stator.
シリンジ、ローターとステーター間の環状部に、試験油を注入するための充填管先端を収めるためルアーニードルロックが備えらえたガラスまたはポリプロピレン製(後者では潤滑剤を塗布していないプランジャーを用いる)。
6.5 Filter—A filter is used on the syringe to remove particles capable of damaging the rotor/stator cell.2
フィルター-ローター/ステーターセルを損傷させるおそれのある粒子を取り除くために、シリンジにはフィルターを使用する。
2.シミュレーターによる高温高せん断粘度に関する試験法
http://file.yizimg.com/175706/2012051521315584.pdf
No.1ベストアンサー
- 回答日時:
添削と参考訳です。
(1) OK、 better 「の」 → 「を」
(2) OK
(3) OK 、better 「の」 → 「を」
(4) 11.2.5、11.2.9と11.2.10中の表現を明確化し冗長部を取除いた。
(5) OK
4. OK
4.1 モータは、対となるステータ内のテーパー付きのロータを動かす。
The rotor exhibits a reactive torque response when it encounters a viscous
resistance from an oil that fills the gap between the rotor and stator.
そのロータは、ロータとステータ間の隙間を満たすオイルからの粘性抵抗に合うと、
反発するトルク応答を示す。
Two oils, a calibration oil and a non-Newtonian reference oil, are used to
determine the gap distance between the rotor and stator so that a shear rate
of 1 ×10^6 s−1 is maintained.
せん断速度1×10^6s-1を維持するためのロータとステータ間の隙間距離を
決定するために、2種類のオイル、較正オイルと非ニュートンリファレンスオイル、
が使われる。
Additional calibration oils are used to establish the viscosity/torque relationship
which is required for the determination of the apparent viscosity of test oils
at 150°C.
追加的な較正オイルが、試験オイルの150℃での見掛粘度の決定に必要な
粘度/トルクの関係を確立するために使われる。
5. Significance and Use
意義と使用
5.1 Viscosity at the shear rate and temperature of this test method is thought
to be representative of the condition encountered in the bearings of automotive
engines in severe service.
この試験法のせん断速度と温度における粘度は、自動車エンジンのベアリングが厳しい
使用の下で出会う条件を代表しているものと考えられる。
5.2 The importance of viscosity at these conditions to engine lubrication has
been addressed in many publications.4
エンジン潤滑へのこれらの条件下での粘度の重要性は多くの出版物4に記載されている。
4 For a comprehensive review, see “The Relationship Between High-
Temperature Oil Rheology and Engine Operations,” ASTM Data Series
Publication 62
包括的なレビューに付いては「高温オイルレオロジー*とエンジン動作の関係」
ASTMデータシリーズ出版62を参照してください。
*レオロジーは常にカタカナ(専門基礎用語を知らないと笑われます。)
6.2 Console— The console shown in Fig. 3 contains the power source for the
load cell, thermo regulator circuit, heating coil, and motor.
制御盤― 図3に示された制御盤は、ロードセルの電源、温調器回路、加熱コイル
およびモータから構成されている。
It also contains the circuitry for regulating and monitoring the temperature of
the oil in the test cell, as well as the amplifier and digital readout of the load
cell response.
それは、試験セル内のオイル温度を制御監視並びに増幅器とロードセル応答のデジタル
読取のための回路をも含んでいる。
6.3 OK、「補助」 →「補助的」
Ports are provided in the stator housing for the circulation of compressed air.
圧縮空気を循環させるためにステータハウジング*内に開口部を設ける。
*通例カタカナ
6.4 Syringe, glass or polypropylene (in the latter case, use a non-lubricated
plunger), equipped with Luer needle lock to fit the tip of the filling tube for
injection of test oil into the annulus between the rotor and the stator.
シリンジ、ガラスまたはポリプロピレン製(後者では、潤滑剤を塗布していない
プランジャを用いる)で、ロータとステータ間の環状部に試験オイルを注入するための
充填管先端を収めるルアーニードルロックが付いている。
6.5 Filter— A filter is used on the syringe to remove particles capable of
damaging the rotor/stator cell.2
フィルタ -ロータ/ステータセル2を損傷させる怖れの有る粒子を除去する
ために、シリンジにはフィルタを使用する。
そろそろ終わりですか
毎回ありがとうございます。
おかげさまで大変助かっております。
本件はあと2回もしくは3回で終わる予定でございますので何卒よろしくお願い申し上げます。
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