【美大生が登場】色のユニバーサルデザインとは? >>

下記のような英文のメールが届きました。添付ファイルはありませんでした。
下記のメール本文は開封しました。
無視して迷惑メールに登録しました。
どのような危険性が考えられるでしょうか?メール本文を開封しただけでもウィルスに感染するでしょうか?又同様のメール被害にあった方はいますか?
差出人は Amelia Drandson でした。

Whats good.

I do not presume to judge you, but eventually of some cases, we have point of contact from now. I do not think that caress oneself is very ill, but when all your acquaintances see it- its definitely bad.

So, what am I implying? You visited the internet with роrn, which I’ve placed with the deleterious soft. Then you clicked on a video, virus started working and your device became working as rdp immediately. Naturally, all cams and screen started recording immediately and then my soft collected all contacts from your device.

I message you on this e-mail address, cuz I got it it with my soft, and I think you for sure check this work e-mail.

The most important thing that I created video, on one side it shows your screen record, on another your cams record. Its very amusingly. But it was sophisticated .

As a result- if you want me to erase all this compromising evidence, here is my Bitcoin wallet address- 1LCG1W7xxYho3dZnDiq9ZFbrYYNVTJAk8Y (it should be without «spaces» or «=»,check it). If you do not know how to make btc transactions, you can ask google or youtube for help- its very easy. It seems to me, that 320 usd will finish our problem and will destroy our touchpoint till kingdom come. You have one day after reading this letter(I put tracking pixel in it, ill know when you open it). If you do not able to pay me, ill share the evidence with all contacts I’ve collected from you.

I do not think that cops can find me for only one day(not even 10 days), so think twice, you can lose your honor. Sorry for misprints, I am foreign.

A 回答 (1件)

スパムっぽいですね~。

メール開封だけで感染するかはわかりませんが(多分しませんが)迷惑メールに登録して放っておいて良いと思いますよ~。ちらっとネットで検索してみましたが同じメール被害にあってる方たちもいるようです。
    • 0
この回答へのお礼

回答有難うございました。その後1週間たちましたが、PCの不調もなく脅しじみたメールもありません。ただ、関係あるのかないのか分かりませんが
iTunes,Appleを名乗った「お客様のアカウント情報の一部のデータが不正確または確認されていないようです Apple IDを引き続き使用するには、アカウント情報を確認する必要があります。 下記のリンクをクリックしてアカウント情報を確認してください」という内容のメールが届きました。これは別件のようです。
気になるのはメールアドレス情報がどこからか漏れて悪用されていることです。