アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

英語の無生物主語名詞構文のこれらの文を言え訳してください。
D Express the following in English.
(1)彼は努力したので,
その試合に勝つことができた
His
(2)なぜあなたは留学しようと決心したのですか。
What
(3) ミカ(Mika)は足が速いことをみんな知っている.
Everybody knows that
(4)この実験から適度な運動が重要だということがわかる.(moderate exercise)
(5)昨夜はぐっすり眠れましたか

A 回答 (3件)

こう表現したいと言うことですか?


ややしっくり行かない訳もありますが。

1)His efforts made him win the game.
2)What made you decide to study abroad?
3)Everybody knows that Mika runs fast.
4)This experiment shows us that moderate exercise is important.
  This experiment tells us that moderate exercise is important.
5)Was enough sleep brought to you last night?
    • good
    • 5

3)は無生物でなかったので。



Everybody knows that Mika's running ability is superb.
    • good
    • 0

ちょっとご質問の日本語の意味を汲み取りにくかったのですが、


(3)と(5)は無生物主語にできませんでした。
他の回答者さんにお任せします汗

(1) His endeavor led him to the victory in the game.
(2) What made you go abroad.
(3) Everybody knows that Mika is a fast runner.
(4) Moderate exercise is likely to be required according to this experiment.
(5) Could you have a good sleep last night?
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!