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Businesses are very interested in understanding social proof. They want to influence us to buy their products. For that reason、social proof is very important in advertising. Four groups of people give social proof:experts、other consumers, crowds、and friends. First、experts often influence our actions and purchases. For example、an expert on a TV health show may recommend a medicine. Because the expert is knowledgeable、we may follow the advice. Advertisers use experts for social proof.

A 回答 (1件)

企業は、社会的証明という心理学用語を理解しようと熱心に取り組んでいる。

消費者に製品を購入してほしい企業にとっては、購入を促すための広告作りにおいて、社会的証明という概念は非常に重要なものである。社会的証明を研究するためには、専門家、外部の消費者、群衆、及び友人という4つのグループが必要となる。まずは専門家であるが、専門家の意見は我々消費者の行動や購買意欲に影響を与えることが多い。例えば、テレビの健康特集番組で、薬についての知識が豊富な専門家がある薬の使用を推奨したとする。すると、それを視聴している我々消費者は、そのような専門家が推奨するなら買ってみようかという気になる。企業は、専門家を利用して製品を広告することにより、社会的証明の原理を実践している。
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