プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

いつもありがとうございます。
英訳を教えていただけませんでしょうか。自分で英訳してみましたが、おかしな点がありましたご教授いただけると助かります。

☆自然な英語、下から目線のかわいい言い方
☆オーストラリア人の彼への労いのメッセージ
☆家のない人に毎週、水や食料などを与えている彼は、
小さなことだけど、たくさんの人がすれば世界がよりよくなると考えている。

となります。

<和文>
あなたは、私にとって 憧れよ。
周りの人にも 私にも 感動と慈しみの心のあり方を教えてくれるんだもの。
人って、色々な事情やしがらみの中で 一生懸命生きてるのよね。
仕事をすればいいのに!と日本では まだまだホームレスに向ける視線は冷たいの。
あなたのように、苦しんでいるんだから…辛いんだから…と、優しい気持ちで 見守って、手を差し伸べられる女になりたい…

<英訳>
I really look up to you.
because you teach a state of mind for impression and love to people around and me as well.
Everybody lives every moment with all energy in various situation
As Japanese think " They should work", people living outside are given a cold stare in Japan still now.
I want be a woman who can extend a helping hand as you think they are suffering from, are in difficulty,,, and watch over them with sweet mind.

A 回答 (4件)

これでいいでしょうか?



I really look up to you. You show me and all the people around you how to live with passion and generosity. All people are just trying their best to get by no matter what their circumstances may be. In Japan, many people still regard the homeless coldly, and thinking they should “just go work”. I want to become the kind of person who will extent out a helping hand to those suffering and in need, just like you.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう

al3xth3gr3at様
英訳していただきましてありがとうございます。文は人なり、文章や言葉遣いにはお人柄、知性、人間性、生活環境、、、、あらゆるものが、自然に滲みでるものです。
素敵な英文をありがとうございました(_^_)

お礼日時:2018/06/15 22:49

You are my heroe since you are ding the right thing in the community.


You are the sparkplug building shelters of kindness and mercy for those needed a helping hand.
I,m going to start the same community activity.
これでいいだろ

I want to be a woman との表現は、止めなさい
    • good
    • 1

なにか夢みているだけで、少女マンガの世界。

自分の能力に合わせた文章にしたらよい
    • good
    • 1
この回答へのお礼

わざと、夢のような少女マンガの世界にしているのですが、、、!

お礼日時:2018/06/15 19:14

こんな英文は変だし、日本語も変だ。

恋愛したいなら、もっと人に頼らず学習するべき。
いまの実力に合わせて短い文章にしたらよい。
ただし、丁寧に、伝えようとしているのは、伝わる。
身の丈に応じた文章にするべきだ。
訂正箇所はたくさんありかききれない
    • good
    • 2
この回答へのお礼

人に頼っているなら、英訳はわざわざしないんじゃないでしょうか?英語学校に行って、毎日勉強しています。そこまで言われる筋合いはないです。

お礼日時:2018/06/15 19:04

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!