【先着1,000名様!】1,000円分をプレゼント!

英語にしてください!5文で犬派か猫派かについて文章を作らなければなりません。なるべく簡単な英単語を使っていただけると嬉しいです。
①犬派か猫派かよく議論されることが多いが、私は断然犬派である。
②その理由は、私は小さい頃から犬を飼っているがいつも自分のそばにきてくれ、寄り添ってきてくれるからだ。
③また、散歩に行ったり一緒にボールやおもちゃで遊んだりすることはとても楽しいし、犬はしつけをするとしっかりと覚えていてとても賢いです。
④時には人に吠えてしまったり噛んでしまったりすることがありますが、きちんとしつけをしていれば何も問題ありません。
⑤それゆえ私は犬を好む。なぜなら犬は猫よりも可愛く、忠実で、人懐っこいからだ。

長いのですが、ありがとうございました!

A 回答 (2件)

犬派か猫派かよく議論されることが多いが、私は断然犬派である

We often discuss which is better, a dog or a cat. I love a dog.

その理由は、私は小さい頃から犬を飼っているがいつも自分のそばにきてくれ、寄り添ってきてくれるからだ
I have been keeping a dog from my childhood.
He is always with me and follow me.

また、散歩に行ったり一緒にボールやおもちゃで遊んだりすることはとても楽しいし、犬はしつけをするとしっかりと覚えていてとても賢いです。
It is a great fun to go walking and play with balls and toys with him.
When trained, he is wise enough to remember what to do and not to do.

時には人に吠えてしまったり噛んでしまったりすることがありますが、きちんとしつけをしていれば何も問題ありません。
It is said that a dog sometimes barks and bites.
It is not the case for a well-trained dog.

それゆえ私は犬を好む。なぜなら犬は猫よりも可愛く、忠実で、人懐っこいからだ
As such, I love dogs. They are more quiet, royal and friendly than cats.
    • 8
この回答へのお礼

ありがとうございました!

1. Many times people discuss whether they are cat people or dog people. I am definitely a dog person.

2. The reason why is I have always had dogs from my childhood and they liked to come to me and stay with me.
3. I enjoy taking dogs for walks and play with dogs using balls and toys. Dogs are also very smart and they remember what they are taught through training.
4. Dogs sometimes bark at people or bite people but that would not be a problem if you train them not to do those things,
5. Therefore, I like dogs. They are cuter, more loyal and friendly than cats.

ちなみに私は犬も猫も飼ってますが、どちらも同じくらい可愛くて魅力的ですよ(笑)
    • 2
この回答へのお礼

ありがとうございました!