親子におすすめの新型プラネタリウムとは?

カッコ内に当てはまる語を教えて下さい(><)
また全訳して頂けると有難いです。

The development of trains that run at speeds of over 300 kilometers per hour posed a big problem. The faster trains made more noise: the law calls for the railway company to regulate the noise of its trains(②)consideration of citizens living near the railroad. The noise standard requires that the Shinkansen (A)with a noise level of under 75 decibels. This standard was an obstacle to the development of a new Shinkansen with speeds of over 300 kilometers per hour.

②選択肢
☆for/to/in/of☆
A選択肢
ア run イ ran ウ running エ might run

よろしくお願い致します(*_ _)

A 回答 (1件)

② in

in consideration of~:~を考慮して
A might run

時速300km以上の速度で走る列車の開発は大きな問題を引き起こした。列車が速ければ速いほど騒音がより大きくなった。法律では、鉄道会社が沿線の住民を考慮して列車の騒音を規制することを求めている。騒音基準は、新幹線は75デシベル以下の騒音レベルで走行するよう要請されている。この基準は、時速300km以上の速度で新幹線を開発する上での障害となった。
    • 1
この回答へのお礼

2つもご回答下さりありがとうございます✨