痔になりやすい生活習慣とは?

「こっちには台風来てないから大丈夫だったけど、昨日の夜に地震きたから怖かった〜でも生きてるよ笑」

を英語に直したいのですが

It was okay because there was no typhoon here, but I was scared because there was an earthquake last night. But I survived.

であってますか?
変なところがあれば教えてください(>_<;)

質問者からの補足コメント

• なんかwasが多いですよね笑笑

A 回答 (3件)

The typhoon didn't hit here but there was an earthquake last nigh

was so scared but I am alive so no worries.
    • 0

台風に見舞われる→typhoon hit(能動態)

It was okey→I was OK.
生きてるよ~→be aliveでもbe livingでもいいと思いますが、surviveではおかしいです。

The typhoon did not hit here, so I was OK, but I was scared because there was an earthquake last night.
However, I'm alive(living) and fine!
    • 1

It was okay because there was no typhoon here, but I was scared b

y the earthquake last night. I am alive hahaha
    • 0