アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

以下の英文で誤っている箇所はありますか?(誤りがある場合は1か所だけです。)
1.(1)My father used to/(2)sit sown at the kitchen table/(3)and say, /(4)“ It’s wonderful to/(5)have/(6)you/(7)make breakfast/(8) for me. /(9)I really/(10) appreciate you”.
2.(1) The history of animal species/(2) shows that/(3) the most successful/(4) in the struggle/(5) for survival/(6) has been/(7) those which/(8) were most adaptable/(9) to changes/(10) in their world.

1は(10)、2は(誤りなし)だと思いますが、それぞれ合っていますか?

A 回答 (5件)

どちらも正解です。

    • good
    • 1

2.は(6)の"has been"が間違いで、正しくは"have been"となります。

    • good
    • 1

No. 2の補足



The history of other animal species shows that the most successful in the struggle for survival _have_ been those which were most adaptable to changes in their...
https://books.google.co.jp/books?id=OJKLiBeQPgEC …
    • good
    • 0
この回答へのお礼

that内はthe most successfulが主語ということですか?

お礼日時:2021/01/23 11:12

ウンともスンとも反応のない質問者だな

    • good
    • 0

> that内はthe most successfulが主語ということですか?



ということ。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!