アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

英文法の質問です。

should と ought to は全く同じと考えてよいのでしょうか?

宜しくお願い致します。

A 回答 (5件)

"should"  "ought to"  "違い"


https://www.google.co.jp/search?sxsrf=ALeKk03meg …
    • good
    • 1
この回答へのお礼

わかりやすく書いてありました。ありがとうございました。

お礼日時:2021/03/15 08:34

ほとんど同じですが、主語がYouの場合は、ought toを使うと、相手にはやや押しつけがましく聞こえます。

    • good
    • 1
この回答へのお礼

ought to の方が意味が強いことがわかりました。
ありがとうございました。

お礼日時:2021/03/15 08:34

No.1の補足



一箇所だけの解説を読んで終わりにするとダメですよ。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

わかりました。ご忠告ありがとうございます。他もよく読んでみます。

お礼日時:2021/03/15 10:52

LONGMAN 辞書によると、(SYN should) とありますので、ほとんど同じように使われるようですね。



https://www.ldoceonline.com/dictionary/ought-to
ought to /ˈɔːt tuː $ ˈɒːt-/ ●●● S1 W1 modal verb
1 used to say that someone should do something because it is the best or most sensible thing to do
(SYN should)

You really ought to quit smoking.
The company ought to be making changes in its marketing strategy.
What sort of crimes ought the police to concentrate on?
You were out enjoying yourself when you ought to have been studying.
2 used to make a suggestion about something you think is a good idea, especially in a social situation
(SYN should)

We ought to get together some time soon.
You ought to meet him; he’s really nice.
We ought to get her some flowers for her birthday.
I ought to call Brian.
3 used to say that someone should do something or something should happen, because it is morally right or fair
(SYN should)

You ought to be ashamed of yourself.
The courts ought to treat black and white defendants in exactly the same way.
Many people felt that America ought not to take part in the war.
4 used to say that you think something will probably happen, is probably true etc
(SYN should)

He left two hours ago, so he ought to be there by now.
They ought to win – they’ve trained hard enough.
That ought to be enough potatoes for eight people.
New technology ought to make this easier.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

例文が大変わかりやすく勉強になりました!!!
ありがとうございました。

お礼日時:2021/04/06 16:43

この教えて!gooで回答している方の中には、質問者とほぼ同じレベルの方が結構紛れ込んでいますので注意してください。

    • good
    • 2
この回答へのお礼

ご忠告、ありがとうございます。

お礼日時:2021/04/06 16:44

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!