プロが教えるわが家の防犯対策術!

Neanderthal thinking  これってどんな意味ですか

A 回答 (3件)

President Joe Biden has criticised the lifting of mask requirements in the states of Texas and Mississippi, calling it "Neanderthal thinking".


https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56275103
ジョー・バイデン大統領はテキサス州とミシシッピ州でマスク着用義務を解くことを「原始人が考えそうなことだ」と批判している。

科学的知識を知らない者=原始人、と揶揄したことが問題になっているようですね。「サル」と言わなかっただけ救いでした。

猿人(アウストラロピテクス)→原人(ホモ・エレクトス)→旧人(ホモ・ネアンデルターレンシスなど)→新人(ホモ・サピエンス)
https://www.s-yamaga.jp/nanimono/seimei/jinrui-0 …
    • good
    • 1

Biden criticized Texas Governor Tony Abbott and Mississippi Governor Tate Reeves' decision to eliminate masks as "Neanderthal thinking. Apollo.com said that to say that someone is Neanderthal thinking means that the person is rude and stupid.


https://todaychina.cc/20741.html
    • good
    • 0

21 / 5000


翻訳結果
ネアンデルタール人の思考
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!