色彩検定1級を取得する魅力を紹介♪

Original detailed receipts are required for all expenses for which the employee is requesting reimbursement.
なぜfor which となっているのか教えてください。

gooドクター

A 回答 (2件)

以下の2文をexpensesを関係代名詞としてくっつけると、下のような文になります。

Original detailed receipts are required for all expenses.
The employee is requesting reimbursement for the expenses.

Original detailed receipts are required for all expenses which the employee is requesting reimbursement for.

この文の最後のforをwhichの前に持ってくると、問題の文になります。文法的には問題の文でも良いし、上の文でも構いません。
    • 3
この回答へのお礼

分かりやすい回答ありがとうございます。
蟠りが解けました。

Original detailed receipts are required for all expenses

(下記)すべての費用には元の詳細な領収書が必要です。

for which the employee is requesting reimbursement.
⇒the emplyee is requesting reinbursement for which
従業員が払い戻しを要求している

https://www.ldoceonline.com/dictionary/reimburse …
[reimburse for]=~を請求する
• He wouldn't let me reimburse him for the cost of his journey.
• They must also reimburse the company for any widening and road improvement carried out.
    • 0
この回答へのお礼

reimburse for=~を請求する となるのですね。
回答ありがとうございます。