【アプリ版】サポートOS変更のお知らせ

What a coincidence! I met someone for the first time on Twitter who works at City Hall and has a mum who has been through the same department lol

Hm the city hall where I work has recently moved to a new building but the worst complaint recently was that a citizen shouted at me, "If u have the money to build such a beautiful city hall, then cut taxes and spend more money on the citizens"

これって何て言ってますか?

gooドクター

A 回答 (2件)

What a coincidence!

なんという偶然!

I met someone for the first time on Twitter
私がツイッターで初めて知りあった人なんですが、 

who works at City Hall and has a mum
その人は市役所で働いていて、その母親は

who has been through the same department lol
なんと、わたしとおんなじデパートを退職したばかりなのです。IoI

Hm the city hall where I work has recently moved to a new building
私が働いているその市役所は最近新しい建物に引っ越しました。

but the worst complaint recently was that a citizen shouted at me,
しかし、市民が最近私に向かって吐いた最悪の不満は、

"If u have the money to build such a beautiful city hall,
「そんなきれいな市役所をたてる金があるのなら、

then cut taxes and spend more money on the citizens"
減税をして、その金を市民のために使え」というものでした。

https://www.ldoceonline.com/dictionary/be-throug …
be through (with somebody/something)
informal
a) to have finished doing something or using something
I’m not through just yet – I should be finished in an hour.
Are you through with the computer yet?
    • 0

何という偶然でしょう。

私は、市庁舎で働いていて、同じ部門にいた彼のおかあさんと、ツイッターで初めて会いました。

彼が働く市役所は最近新しい建物へ引っ越しました、しかし、最大の不満は最近、彼のおかあさんが、そのような美しい市役所を建設する金を持っているならば税を減らして、市民により多くのお金を使ってくださいと、怒鳴ったということでした。

こんな感じの文章です。
    • 0