最大1万円超分の電子書籍プレゼント♪

英語が得意な方、英作文の添削をお願いします。
私が作った英文で、間違っているところを教えてください。

① 『学生だった私は、苦労するというのが どのようなことなのかを知らなかった』

→ When I was a student, I didn't know what having difficulty is like.

②『しかし今では、そのおかげで、どんな逆境にあっても、それを乗り越えられるという自信ができたように思うのだ』

→ However, today, I think that I got confidence to get over it even if I am faced with any difficulty by doing so.

添削をよろしくお願いいたします。

A 回答 (1件)

「そのおかげ」の「その」が具体的に何を指すかはご質問文では語られていないと解釈して回答いたします。

Because of that, however, I think that I have now gained the confidence to get over any difficulty I am faced with.

なお、①に間違いはありません。
    • 0