色の知識で人生の可能性が広がる!みんなに役立つ色彩検定 >>

今後ますます国際テロが起こる可能性は高まるだろう。
はどうやって表すのでしょうか?「~の可能性が高まる」という表現で汎用性が高そうなものがあれば教えてください。
私はThere will be more and more chances that international terror attacks occur.としました。

教えて!goo グレード

A 回答 (6件)

International terrorism will be increasingly likely _to occur fro

m now on_.
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございました。

chances を使っても、テロが起こるというようなネガティブなものの可能性を表すこともできるようです。

(1) It increases/reduces the ●chance● of getting the disease.
(2) There's a 50 percent ★chance★ of rain this afternoon.

(Merriam-Webster's Advanced Learner's English Dictionary の chance の項目より)
    • 0
この回答へのお礼

つださんおはようございます。

Acts of terror will be more and more likely to occur in many different parts of the world than they used to be, after The United States’ army evacuated from Afghanistan. です。『第10回 英語らしい英語を書くコツ』https://www.s.u-tokyo.ac.jp/ja/story/newsletter/ …さんが良かったです。日本語は名詞が中心です。英語は動詞が中心です。可能性が高まる possibility increases と行為が起こる acts occur のどちらかを主節にします。
    • 0
この回答へのお礼

「可能性」は「possibility」です。

ちなみに、「chance」は文字通りに「チャンス」なので、より前向きな印象があります。

質問者さんの英文でも通じますが

There will be more and more possibilities of international terrorism attacks occurring.

とすれば完璧です。
    • 1
この回答へのお礼

今後ますます国際テロが起こる可能性は高まるだろう。

International terrorism will be increasingly likely.
    • 1

The possibility of international terrorism will increase in the f

uture.
    • 1
この回答へのお礼