教えて! goo のコンテンツに対する取り組みについて

しかし問題が間違えているきがします。でも先生にメールしてもわかってくれません。先生は物理や天体についてはすごいけど英語の問題文のおかしさをわかってくれません。どっちが正しいと思いますか。与えられている条件がすくないためとけないとおもうんです。

質問者からの補足コメント

• プンプン

あわかりました。でもすごいめんどくさい。

• でもやぱりこの問題は不完全です。りちゅは公式が成り立たない線もあるってかいてあるけどその数などがかいてないためいま計算しているのがこの線かわからないためです。なので不確かさが残り、半数以上で一致すればいいのかとか、考える必要がでてくるから?

• *りゆう

A 回答 (2件)

そりゃ問題見ないとわからないよ。

• 0
この回答へのお礼

どう思う?

ありがとうございます

Figure 2 shows the spectrum of an F star. Essentially all the absorption lines (the broad dips) you see here are due to hydrogen. Measure the central wavelengths of the lines as well as you can. The wavelengths of the lines are given by a formula called Rydberg formula. Identify as many of these lines as you can (you should find 10 or more). This means, first, find the value of Rydberg constant, and then figure out the values of n and in for each one. You might indeed find a calculator useful for this exercise! Hints: The value of n is the same for all the lines you see here, and is a very small integer. The spectrum does include the so-called a line, for which m=n+1. Also, there are a few lines that are not due to hydrogen and thus do not follow the above equation. A stretch of the spectrum from 500 to 650 nm is not shown in the figure: no strong absorption lines lie in that region.

ずは省略しました。

う~ん

自分でスペクトル線の波長を測りだして
リュードベリ定数とリュードベリ公式から
水素スペクトル線を見いだせ、
みたいな問題だね。
いくつかヒントはあるけど水素以外の元素のスペクトル線もあるから
こりゃむずかしそう、
がんばって(^^);
    • 0
この回答へのお礼

ありがとう

はい。ありがとうございました。できましたけどすごい時間かかりましたので他のやり方があるとおもいました!