色の知識で人生の可能性が広がる!みんなに役立つ色彩検定 >>

There are three different heartwood moisture content distributions in the radial direction and two different distributions in the longitudinal direction according to the oven-drying method.
とある論文の1部なんですけど、この文章の訳し方が分かりません。
どういう文法構造になってて訳し方まで教えて頂けるとありがたいです。

教えて!goo グレード

A 回答 (3件)

There are [A: three different heartwood moisture content distributions in the radial direction] and [B: two different distributions in the longitudinal direction] according to the oven-drying method.

文が長いけど構造は簡単です。

基本: There are A and B according to the oven-drying method. (乾燥室で乾燥させる方法に応じてAとBがある。)

A: three different heartwood moisture content distributions in the radial direction (放射方向に3つの異なる芯材部含水率分布)

B: two different distributions in the longitudinal direction(長手方向に2つの異なる含水率分布)

全部まとめれば『乾燥室で乾燥させる方法に応じて放射方向に3つの異なる芯材部含水率分布と長手方向に2つの異なる含水率分布がある。』
    • 0

There are

(1) three different heartwood moisture content distributions
     in the radial direction
and
   (2) two different distributions
     in the longitudinal direction
according to the oven-drying method.

電熱器による乾燥方法により
   (1) 半径方向には3通りの heartwood 水分含有量分布

(2) 長さ方向には2通りの分布パターン
とがある。
    • 0

There are (three different heartwood moisture content distributio

ns in the radial direction )and (two different distributions in the longitudinal direction), according to the oven-drying method.
    • 0