プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

英語について質問です。
以下の7つの英文の( )内にfor, and, nor, but, or, yet, soのいずれかが入るようなんですが、接続詞が苦手でよくわかりませんでした。英語が得意な方、簡単でいいので説明を付けて教えていただきたいです。

My office is close to my house ( ) I walk to work.

Mark is 32,( ) he still lives with his parents.

You should be careful with matches ( ) you might start a fire.

You shouldn’t drink any more ( ) you’ve already had too much.

He didn’t have a credit card ( ) did he have any cash. He couldn’t pay the bill.

After the law passed, some manufacturers reduced food waste ( ) others reused their food waste.

Marine waste is a complicated problem, ( ) there are no easy solutions.

教えて!goo グレード

A 回答 (1件)

My office is close to my house ( so) I walk to work.

だから

Mark is 32,( yet) he still lives with his parents.
 それにもかかわらず

You should be careful with matches (or ) you might start a fire.
                 さもないと

You shouldn’t drink any more (for ) you’ve already had too much.
              なぜなら

He didn’t have a credit card ( nor) did he have any cash. He couldn’t pay the bill.        しかも小銭も持っていなかった。

After the law passed, some manufacturers reduced food waste (and ) others reused their food waste.               そして

Marine waste is a complicated problem, (but) there are no easy solutions.                  けれども
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございます!