痔になりやすい生活習慣とは?

以下のような文章が、友達の携帯にメッセージとして送られてきました。だいたい分かるのですが、"rapt over yr civil lit marks too!"の部分がよく分かりません。誰か分かる方、お願い致します。m(__)m

Gr8 2 hear from u Luke! Your mum is looking really well now, rapt over yr civil lit marks too! Hope all is well at your end - which country r u in now?

A 回答 (2件)

ネイテブ(アメリカ人)に確認しました結果をお知らせします。

<rapt over yr civil lit marks too!
rapt - "enraptured" - "filled with delight"
yr - a misspelling of "your"
civil - the branch of law that refers to suits between people and/or corporations.
(Contrast with "criminal law".)
lit - a shortened form of "litigation" - "taking a case to a court of law"
marks - "grades"
Combined meaning: "Your mother is delighted with your grades in the course on
civil litigation."

こんなに省略されたら事情を知らない人には、さっぱり理解できませんね。
    • 0
この回答へのお礼

少し返事が遅れて申し訳ございませんでした。遠くに出ていて、ネットに接続できない状態でした。素晴らしいお答えありがとうございました。理解できました。(^^)

まず正しいスペルになおします。

Great to hear from you Luke! Your mam is looking really well now, wrapped over your civil right marks too!! Hope all is well at your end- which country are you in now?
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます。そこまでは分かっているのですが、"rapt over yr civil lit marks too!"の意味が分かりません。お願い致します。m(__)m