プロが教えるわが家の防犯対策術!

全世界で1200万部以上も売れたらしいアメリカの小説「ザリガニの鳴くところ」の洋書をアマゾンで売っています。私の英語の力は中級くらいかなと勝手に思っていますが、この本を実際に読まれ人にお聞きしたいんです。英語は難しいですか? 読みやすいですか?面白いですか?

A 回答 (5件)

全世界で1200万部も売れたと言うだけあって文句なしに面白いです。

アメリカ東部の湿地帯に住む貧しい家庭に生まれた白人女性の一生の話で、恋愛小説でありナチュラリストの話でありまた推理小説の要素もあって最後のどんでん返しのような筋の展開も素晴らしく、本を読み終えた後には清々しさが残ります。

英文自体は比較的平易です。ただ我々外国人には馴染みの少ないアメリカの湿地帯に生きる鳥や魚や植物の名前が多く出てくるので読み始めの頃は辞書を引く回数が多いと思います。また会話をその発音通りに、例えば “I git lost all the time” (= I get lost all the time) のように書いてあったりするのでこれも馴れるまでちょっと戸惑います。
    • good
    • 1

だって、中学の授業で読んだ小説だって、いちいち辞書を引いて訳して行っただろ?



日本の中学レベルなんて、アメリカでは小学生低学年レベルだろ。
    • good
    • 0

*以下の英文が楽に読めるなら楽しく読めると思います。


「Prologue (1969)

Two boys find the body of Chase Andrews next to an abandoned fire tower in the swamp on October 30, 1969.

Chapter 1 (1952)

On a hot August day, six-year-old Kya watches her mother leave the shack, wearing fake alligator shoes and carrying a blue suitcase. Kya knows Ma isn’t coming back, even though her brother Jodie, who is twelve, says otherwise.

While she waits for Ma to return, Kya remembers the bruises on Ma’s face, presumably from Kya’s drunk father beating her. Jodie distracts Kya with games, but Kya keeps watching for Ma.

Chapter 2 (1952)

Pa, a disabled World War II veteran is prone to violence. One by one, Kya’s siblings, Missy, Murph, Mandy, and Jodie fall victim to Pa’s beatings and leave home. Jodie tells Kya to hide from Pa and others who come to the house.
Sparknotes Plus: Promo

When they are out of food, Pa gives Kya a dollar a week to take care of herself and the house. Kya walks four miles to the Piggly Wiggly grocery in Barkley Cove. Three older boys on bikes, one of them Chase Andrews, ride recklessly past Kya on the sidewalk and Miss Pansy Price from Kress’s Five and Dime scolds them. One night, sitting on the beach talking to seagulls, Kya sees the full October moon and realizes that she is now seven years old.」

*この小説の参考書は以下のサイトです。読むときの参考になると思います。
https://www.sparknotes.com/lit/where-the-crawdad …

▼英語の小説を読むときは、「sparknotes」を利用するのが便利ですよ。
だから今回紹介しました。
    • good
    • 1

全世界で1200万人が買ったのに面白くないなら、広告につられて買っただけでしょう。

    • good
    • 0

アマゾンなら Kindle で無料サンプルが読めますよ。


「Where the Crawdads Sing」。日本語翻訳も売っています。
サンプルは平易な文章ですから、読み易いと思います。こういう本を自力で読めば力がつくと思います。英文を、日本語訳と比べながらを読むのでもいいし。
    • good
    • 3

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!