プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

By starting at the top of the triangle below and moving to adjacent numbers on the row below, the maximum total from top to bottom is 23.

3
7 4
2 4 6
8 5 9 3

That is, 3 + 7 + 4 + 9 = 23.

Find the maximum total from top to bottom of the triangle below:

75
95 64
17 47 82
18 35 87 10
20 04 82 47 65
19 01 23 75 03 34
88 02 77 73 07 63 67
99 65 04 28 06 16 70 92
41 41 26 56 83 40 80 70 33
41 48 72 33 47 32 37 16 94 29
53 71 44 65 25 43 91 52 97 51 14
70 11 33 28 77 73 17 78 39 68 17 57
91 71 52 38 17 14 91 43 58 50 27 29 48
63 66 04 68 89 53 67 30 73 16 69 87 40 31
04 62 98 27 23 09 70 98 73 93 38 53 60 04 23

NOTE: As there are only 16384 routes, it is possible to solve this problem by trying every route. However, Problem 67, is the same challenge with a triangle containing one-hundred rows; it cannot be solved by brute force, and requires a clever method! ;o)

私の考え
あなたはどのようにして16384通りの道を試しますか?

A 回答 (4件)

あなたはどのようにして「16384通り」の道があると知った?

    • good
    • 1

あ、出題は上2つなのね。


縦列そろってたから、上3つにしてるから答えは違うだろうけど
考え方は一緒なので、適当に変更できます。
    • good
    • 0

昔 PAIZA転職で似た様な問題があったので


それに合わせて入力変更して計算させました
https://ideone.com/dcVkMa
結果があってるかどうかは知らない(^^;
    • good
    • 0
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!