Thick-film Lubrication
A condition of lubrication in which the film thickness of the lubricant is appreciably greater than that required to cover the surface asperities when subjected to the operating load, so that the effect of the surface asperities is not noticeable.

Hydrodynamic Lubrication
A system of lubrication in which the shape and relative motion of the sliding causes the formation of a fluid film having sufficient pressure to separate the surfaces.
厚いフィルム潤滑
それにおいて、表面厳しさの効果が目立たないように操作荷重に服従している時に、表面厳しさをカバーするのを要求されるより潤滑油のフィルム厚さがかなり大きい潤滑の条件。

流体力学的の潤滑
潤滑 *** スライディング原因 表面を隔てていることについて十分なプレッシャーを持っている流動性のフィルムの構成 の形および相対的な動作 のシステム。

A 回答 (1件)

Thick-film Lubrication

多分専門的な言い方はあるかと思いますが、意味としてはこの潤滑液が厚い皮膜となること、に対する定義かと思います。

表層部の障害(表面粗さor摩擦高さ?)を覆うのに必要な量以上の潤滑液であり、膜厚が厚い状態。これにより荷重が課されても、表面の粗さor摩擦の高さはわかりにくくなる。

流体力学上の潤滑(とは)
流体の摺動動作およびその形状により、流体の皮膜部が(流体の)表面を割くのに十分な圧力を持つよう構成されること。またはその構成。
    • 0