ザ・ドリフターズが歌った「誰かさんと誰かさんが麦畑・・・」(昔の学校唱歌「故郷の空」の原曲の詩(ロバート・バーンズ)とその訳を知りたいのですが。・・・

If a body meet a body coming through the rte,If a body kiss a body この先の原文と訳を教えて下さい。

A 回答 (2件)

Comin' Through the Rye というスコットランド民謡ですが、お探しの歌詞は

If a body meet a body, Comin' Thro' the Rye,
If a body kiss a body, Need a body cry?
Every lassie has her laddie, Nane,they say,
ha'e I;
Yet a' the lads they smile on me, When
comin' thro' the Rye.

別な歌詞もあるようで。
O, Jenny's a' weet, poor body,
Jenny's seldom dry:
She draigl't a' her petticoatie,
Comin thro' the rye!

いずれにせよ、子供向きの歌詞ではないので、唱歌にする時に別の作詞をしたのでしょう。あえて翻訳はしません。

参考URL:http://www.interq.or.jp/japan/k3j/song/meiji%20f …
    • 0

スコットランドの民謡ですね。

こちらをどうぞ。

参考URL:http://www.worldfolksong.com/songbook/others/com …
    • 1