プロが教えるわが家の防犯対策術!

一般的に、villageは「村」、townは「町」、cityは「市」と訳されますね。
日本語では特に「村」と「町」については地方自治体の単位で使うこともあれば、そうでない時もあります。それで、これらは あくまで日本語での使い分けであって、きれいに英語と対応するとは思えません。
そこで質問です。英語でのvillage、town、cityの明確な定義を教えてください。

A 回答 (4件)

アメリカに37年半住んでいる者です。

 私なりに書かせてくださいね。

昔、似たような質問がありましたので参考にしてください。
http://okwave.jp/kotaeru.php3?q=879568

と言う事で日本語の訳と英語の単語ときれいに対応してはいません。 ひとつの理由として州の法的意味合いと一般的意味合いとに違いがあると言うことも日本語と対応するには複雑すぎるわけですね。

これでいかがでしょうか。 分かりにくい点がありましたら、補足質問してください。 

参考URL:http://okwave.jp/kotaeru.php3?q=879568
    • good
    • 0
この回答へのお礼

みなさん回答ありがとうございます。

お礼日時:2006/03/20 21:27

vil·lage ( P ) Pronunciation Key (vlj)


n.
1.A small group of dwellings in a rural area, usually ranking in size between a hamlet and a town.
2.In some U.S. states, an incorporated community smaller in population than a town.
3.The inhabitants of a village; villagers.
4.A group of bird or animal habitations suggesting a village.
town ( P ) Pronunciation Key (toun)
n.

1.A population center that is larger than a village and smaller than a city.
2.A territorial and political unit governed by a town meeting, especially in New England.
Informal. A city: New York is a big town.
Chiefly British. A rural village that has a market or fair periodically.
3.The residents of a town: The whole town was upset at the news.
cit·y ( P ) Pronunciation Key (st)
n. pl. cit·ies
1.A center of population, commerce, and culture; a town of significant size and importance.

2.An incorporated municipality in the United States with definite boundaries and legal powers set forth in a charter granted by the state.
3.A Canadian municipality of high rank, usually determined by population but varying by province.
4.A large incorporated town in Great Britain, usually the seat of a bishop, with its title conferred by the Crown.
The inhabitants of a city considered as a group.
An ancient Greek city-state.
Slang. Used in combination as an intensive: The playing field was mud city after the big rain.
City The financial and commercial center of London. Used with the.

参考URL:http://dictionary.reference.com/search?q=city
    • good
    • 1

日本語の村という言葉にいくつか定義があるように、


これらの言葉にもいくつかの定義があります。
人口で表した場合
hamlet-village-town-city
といった順になっているようです。 数にはっきりとしたきまりはありません。

自治体という意味では、
米国ではcityが最小単位となります。 
ですので人口が数十人のcityもあったかと思います。
他の国については良く知りません。
    • good
    • 0

こんにちは。


英英辞典にある、上記単語の定義です。

village :
rural community:a group of houses and other buildings in a rural area, smaller than a town

Town :
large area of buildings:a densely populated area with many buildings, larger than a village and smaller than a city

City :
very large urban area: an urban area where a large number of people live and work

その他にいろいろ意味はありますが、ご質問にある内容だと、これらの意味が適格かと思います。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!