I appologize for adding this late, but the (maya423.mel) script will no work unless you also save the file named (pv_performAction.mel.) This file must be saved into your main install directory where (Maya 4.0) exists. Example of where to save is:(J:\AW\Maya4.0\scripts\others\pv_performAction.mel)

Once you have saved the file and reopened (Maya), you can now call (maya423.mel) and all should work fine.

When you make a Mel button, I suggest you use the following call {source maya423; maya423;}. This ensures that if you make any edits and don't reopen (Maya), (maya) will still use the updated version of the script.

*( )の中はおそらく、コンピューターのソフトの名前やファイルの名前などなので私が前もって()を付けておきましたのでその部分は英語のままでもよろしいです。どうかお願いいたします。

A 回答 (1件)

「このファイルを付け加えるのが遅くなってしまい、申し訳ありません。

(maya423.mel) スクリプトは(pv_performAction.mel.)という名前のファイルを保存するまで動きません。
このファイルは(Maya 4.0)がある、あなたのメインインストールディレクトリに保存しなければなりません。
保存する場所は、例えば(J:\AW\Maya4.0\scripts\others\pv_performAction.mel)です。

いったんこのファイルを保存し(Maya)を開けば、(maya423.mel)を呼び出すことができ、すべてはよく動作するでしょう。

Melボタンを作ったら、次の呼び出し{source maya423; maya423;}を使うことをおすすめします。
あなたが編集を行って(Maya)を再度開くことをしなければ、(maya)の最新バージョンのスクリプト使用が保証されます。」

どうでしょう....(自信なし..)
    • 0
この回答へのお礼

物凄くわかりやすい文になっていました。ほんとうにありがとうございました。またお願いします。