AIと戦って、あなたの人生のリスク診断 >>

先日ebayで次点になった商品について以下のメールがebay-customer-supportのアドレスでメールが来ていました。 詐欺でしょうか?

Second Chance Offer
eBay sent this message on behalf of an eBay member via My Messages. Responses sent using email will go to the eBay member directly and will include your email address.

Item: aaaaaaaaa (1111111)
This message was sent after the listing closed.

Good news! The following eBay item on which you placed a bid for US $1,310.00 on Aug-16-06 05:56:56 PDT is now available for purchase:

aaaaaaaaaa (1111111)
Your Price: US $1,310.00
Offer end date: 5 business days

The seller is making this Second Chance Offer because the high bidder was either unable to complete the transaction or the seller has a duplicate item for sale.

The selling of this item through Second Chance Offer is in compliance with eBay policy; you will be able to exchange Feedback with the seller and will be eligible for all eBay services associated with a transaction, such as fraud protection.

Act Now - This Offer Expires Soon
To take advantage of this opportunity, please act quickly. This offer expires in 5 days.

You may purchase this item by contacting the seller at this email UKs?????@?????
To learn more about Second Chance Offer, please visit:

A 回答 (2件)

EBAY, PAYPALでよく買物をします。

同じ文章を何回かもらったことがあります。
落札できなかった直後に来ます。間違っているかも知れませんが、SELLERと組んで(あるいは同一人物が他のアドレスアカウントを使って)BIT価格をつりあげようとして、購入をキャンセルし、あなたの入札額で実際は販売しようとしているのではないかと思います。もう一つの可能性は、同じSELLERが同じ商品を2つ以上もっている時です。これが本当ならいいのですが、ビデオやDVDのように違法コピーができる場合が危険です。違法コピーを送付されるからで、また同じものを販売しています。
悪いことばかりとは限らないと思いますが、特に入札が終了した直後にこの種のメールが来ると怪しいと思ったほうが安全と思います。私は両方のケースともやめました。
EBAYのSUPPORTにEMAILを送り、確認されるのがいいと思います。
    • 0

e-bayは全く知りませんがヤフオクだと、

あなたのメールアドレスは赤の他人が類推できるような物なのか、つまり、入札の際のID(またはあなたに関して他人が読める情報)からメールアドレスが類推できるのか。

オークションの終了画面が今どうなっているのか、自分が落札者になっているか、出品者のメールアドレスが表示されているか。

なんて辺りがポイントだと思いますが。
繰り返しますが、e-bayでその辺りがどうなるのかは知りません。
あちらの方が詐欺の先進国であるように思いますので、何の対策もないとは思えないのですが。
    • 0