日本文の意味になるように、かっこ内に適語を一語入れてください。
(1)彼女が本当のことを言っているのだとしたら、私たちはどうするべきだろうか。
( )( )she is telling the truth, what should we do?
(2)今まで言われていることから判断して、彼はその仕事はふさわしくない。
( )( ) he is conerned, he isn't influenced by money.
(3)なるほど確かに彼は高慢だが、私たちは今彼を必要としているのだ。
It is ( ) he is arrogant, ( ) we need him now.
(4)私は野球もサッカーも好きではないが、彼女は両方とも好きである。
I don't like ( ) baseball ( ) soccer, but she likes them ( ).
(5)私はその映画を2本とも観たわけではない。
I ( ) ( ) ( ) of those movies.
これを解いてみると、
(1)Judging from
(2)Judgung from
(3)indeed, but
(4)both,and, all
(5)わかりませんでした。
になりました。
訂正も含めて教えてまらえませんか。

A 回答 (1件)

(1)(Providing) (that) she is telling the truth, what should we do?

(2)(Considering) (that) he is concerned, he isn't influenced by money.
(3) It is (true) he is arrogant, (but) we need him now.
true thatのthatが省略されているとみなしました。
(4) I don't like (either) baseball (or) soccer, but she likes them (both).
(5) I (haven't) (seen) (both) of those movies.
形容詞も使用しました。(5)は省略形を( )に収めていいのかということで、全部okという自信はないですが、...。
    • 0