I was supposed to participate in the rally of football on the day. However, I made a lot of mistakes on the morning of the day. First, I got up at time when I had to gather in the station. Next, I was not able to find the stop of the bus to go to the ground of the rally easily. Finally, I kept walking for as much as 30 minutes, because I lose my way after it had got off the bus.

この文に文法上の間違いがあれば教えてください。解る方、よろしくお願いします。

A 回答 (1件)

こんにちは。

文法上の間違い、というよりは言い方を変えたほうがわかりやすいところがあります。

I was supposed to participate in the rally of football on the day.
→I was supposed to join the rally of the football game on the day, but [I missed it(行けなかった)/I was late(遅れた)].
*rally of football というのは?

However, I made a lot of mistakes on the morning of the day.
→This is because I made a lot of mistakes in the morning on that day.

First, Next, Finally は特につけなくてもいいと思います。

I got up at time → I got up at the time
in the station→ at the station
I was not able to find the stop of the bus to go to the ground of the rally easily. →I was not able to easily find the bus stop to go to the ground of the rally.
*find の後が長いので、easily を最後に持ってくると、意味が間延びするので、find の前に持ってくる。

*バスに乗ったことが書かれてないので、この文を
It took time to find the bus stop and take a bus to go to the ground of rally.
とすると、バスに乗るまでに時間がかかった、ということも含まれます。

I kept walking for as much as 30 minutes, because I lose my way after it had got off the bus.
→After I got off the bus, I lost my way and kept walking as long as 30 minutes.

最後に何か〆の文があればいいかもしれません。
    • 0
この回答へのお礼

本当にありがとうございました!助かりました。
First, Next, Finallyは必ず使わなくちゃならないっていう課題なんです。だからちょっと無理矢理っぽいですけど…。
最後の文も考えてみます。
ありがとうございました。