by which

"The Muslim religion, modified by its Turkish and Afghan race-bearers, was further modified by the Persian culture by which all the invaders were more or less influenced."

このby whichの意味がわかりません。。。
できればこの英文の日本語訳もお願いします><

A 回答 (1件)

which 以降が the persian culture に掛ることはおわかりと思いますが、

all the invaders were more or less influenced by the Persian culture
と考えてください。
 influenced by ~ の by を前に出したのです。
    • 0