個人事業主の方必見!確定申告のお悩み解決

ブルースクリーンエラーが出ます。
あるオンラインゲームをプレイしていると突然ブルースクリーンエラーが起こります。
何時間も出ないときもあれば、数分で出るときもあったりします。
全く知識がないためわかる方ご指導お願い致します。

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage
to your computer.

The video memory manager has encountered an unexpected fatal error.

If this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again,follow
these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation,ask your hardware or software manufacturer
for any windows updates you might need.

If problems continue,disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components,restart
your computer,press F8 to select Advanced Startup Options,and then
select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x0000010E (0x0000001E,0x00000000,0x00000000,0x00000000)

Collecting data for crash dump...
Initializing disk for crash dump...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk: 100
Physical memory dump complete.
Contact your system admin or technical support group for further assistance.

以上のような文字が出ます。
宜しくお願い致します。

A 回答 (1件)

とりあえずですが・・・・

英文の内容をさっと解釈しますと「ビデオカード(グラフィックボード)のメモリエラーです。ハードウェア又はソフトウェアに問題がありますので他のビデオカードやソフトウェアの再インストールを行ってください」と出ているようです。

ビデオカードの故障かドライバが良くないのかゲームとドライバ間の問題なのか、その辺りでしょうか。
熱暴走でも同じようなエラーが出る場合もあります。
    • 0
この回答へのお礼

回答ありがとうございます。
なんとか解決できました。