Despaite the UK's cool climite being perfectly suited for growing apples, nearly three-quarters of the apple orchards eaten in the UK are imported, and more than 60 per cent of Britain's apple orchards have been destroyed in the past 30 years.

We're now putting more energy into transporting some crops than we get out of eating them.

For every calorie of lettuce imported to the UK from American's west coast, 127 calories of fuel are used.

Put it another way: flying over a kilogram of Californian lettuce uses enough energy to keep a 100-watt light bulb glowing for eight days.

以上です、長いですが宜しくお願いします。

A 回答 (1件)

> Despite the UK's cool climate being perfectly suited for growing apples, nearly three-quarters of the apple orchards eaten in the UK are imported, and more than 60 per cent of Britain's apple orchards have been destroyed in the past 30 years.

英国の気候はリンゴの生育に適しているのだが、英国で食用にされるリンゴの4分の3は輸入されたものであり、英国のリンゴ園の60%が過去30年の間に廃棄されている。

* 初めの方の apple orchard の orchard は 「園」 の意味ではなく、the trees の意味で用いられていると思われます。

We're now putting more energy into transporting some crops than we get out of eating them.

我々は今やある種の作物は食べるために収穫するよりは輸入することに精力を注いでいる。

For every calorie of lettuce imported to the UK from American's west coast, 127 calories of fuel are used.

実際、アメリカ西海岸から英国に輸入されるレタスの1カロリーに対して、要する燃費は127カロリーにもなる。

Put it another way: flying over a kilogram of Californian lettuce uses enough energy to keep a 100-watt light bulb glowing for eight days.

つまり、カリフォルニアから1キロのレタスを空輸すると、100ワットの電球を8日間点けっ放しにするのと同じエネルギーを消費しているということになる。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました