アンドロイドにアプリをインストールするときに、
インストール表示と共にインストールに失敗するときがあります。
しかしインストール失敗したのに、本体からは容量が減ってしまいます。
再度インストールを行うとアプリ2本分の容量が減少します。
アンインストールを行うと正常にインストールされた分の容量は回復できますが、
インストール失敗時に減少した容量は回復できません。
どのようにしてこの容量は回復できるでしょうか?
ご存知の方がいたら教えてください。

A 回答 (1件)

私の場合、アプリケーション管理から「マーケット」だけでなく「ダウンロードマネージャー」も

キャッシュとデータ削除をしましたら回復しましたよ。
ごみが一掃されたのか大分あきました。

ちなみに、Googleマーケットに質問したらメールで返事来てました。
英語ですがご参考です。

Upon receiving a "Download unsuccessful" message when attempting to
download an app, please follow these steps:

- Clear your Market cache by visiting Settings > Applications > Market >
Clear cache
- Restart your device then try downloading the app again.
- Confirm that there is connectivity on your device (contact your mobile
service provider if you aren't connected).
- Make sure you have enough space on your device
- Reboot your device
- Wait 10 minutes and try your download again.
    • 0