大学の英語の教科書の文なのですが、従属節を抜き出せという問題です。
辞書などを使って考えたのですが、文が長くて複雑なせいかうまく訳せません。
助けていただけないでしょうか・・?少しでもいいのでおねがいします。

I thought it best that I sould begin by telling all that I have related here on the subject of Uncle George,and his disappearance from home.Myhost listened with a very sad face,and said,when I had done:--
”I can understand your anxiety to know what I am authorised to tell you,but pardon me if I say first that there are circumstances in your uncle's story which it may pain you to hear ---"he stopped suddenly.

A 回答 (2件)

1。

ジョージおじさんについて、また彼の家出についてここで言ったこと全部をお話しすることから始めるのが一番いいと思った。(何層もありますが 「that 以下」と言えばいいんじゃないですかね)

2。わたしのホストは非常に悲しい顔で聞いて、私が終わり、と言うと

3。「私があなたに話してもいいと言われているのが何か、とあなたが心配しているのは分かる。(what 以下」

4。でも前もって断っておくが、おじさんの話にはあなたが聞いて苦痛を感じるような部分がある、、、」晴れは急に口をつぐんだ。(3から4にかけての「」全部)
    • 1

that I sould begin by telling all

that I have related here on the subject of Uncle George,and his disappearance from home
when I had done
what I am authorised to tell you
if I say first
that there are circumstances in your uncle's story
which it may pain you to hear

従属節= 関係詞、接続詞、疑問詞(間接疑問文)で始まる”ひとかたまり”
って考えると、見つけやすいですよ☆
    • 0