次の各文がほぼ同じ意味なるように()に適切な語を入れなさい。
1、I don’t know that student.
That student is a ( ) to me.
2、May I ask a favor?
May I ask a favor ( ) ( )?
3、We can be happy by singing.
Singing ( ) ( ) happy.
4、The teacher made us a good exercise book
The teacher made a good exercise book ( ) us.
5、My library ( ) a lot of English books.
( ) are a lot of English books in my library.
回答よろしくお願いします。

A 回答 (6件)

1, That student is a stranger to me.

2, May I ask a favor of you?
3, Singing makes me happy.
4, The teacher made a good exercise book for us.
5, My library has a lot of English books.
There are a lot books in my library.
    • 0

回答を言うのは簡単ですが

答え方
を教えます。

1、I don’t know that student
→私はあの生徒を知らない
=あの生徒は私とは面識がない
と言い換えることができます。
面識がないということはつまり
That student is a stranger to me.
となります。
これは英語と言うより日本語の問題ですね。

2、May I ask a favor?
これは問題としてはどうなんだろうと思います。
May I ask a favor of you?の省略だからと言うことでしょうか。

3、We can be happy by singing.
これは1と同じで日本語の言い換えですね。
Make Me Happy!で「私を幸せにして!」なんてロマンチックな表現です。

4、The teacher made us a good exercise book
I make dinner for you
あなたのためにご馳走を作る
これを覚えておけば答えられます

5、My library ( ) a lot of English books.
これはThereの構文ですね。
    • 0

That student is a stranger to me.

May I ask a favor of you?

Singing makes us happy.

The teacher made a good exercise book for us.

My library has a lot of English books.
There are a lot of English books in my library.
    • 0

1.間違ったかも。

a があると、ダメだ。
unknownやnewはつかえない。
    • 0

1. That student is a (stranger) to me.

2. May I ask a favor (from) (you)?
3. Singing (makes) (us) happy.
4. The teacher made a good exercise book (for) us.
5. (There) are a lot of English books in my library.
    • 0

1. new

2.
3. makes us
4. for
5. have, There

2はなんだろう。 to you
かもしれないけど、よくわからない。
    • 0