1:「ビルはまだ君の車を使っているの?」 「うん、いつ返してくれるかなあ」
Is Bill still using yourcar?
Yes,(when/return/I/he/will/wonder/it).

2:何て忙しい一日だ。
今朝からなにも食べていない
What a busy day!
(this morning/had/eat/haven't/I/to/anything/since).

3:それほど待つことなく、月が出た
(waiting/the moon/we/had/appeared/long/not/been/when).

4:君はいつも他人のあら捜しばかりしていますね
(with/finding/always/you/others/are/fault).

5:もし無差別な汚染が続けば、私達は自分の座っている木の枝をのこぎりで切り落とそうとしていることになる
If indiscriminate pollution continues,(sitting on/sawing off/be/we/we/will/the branch/are)

お願いします

A 回答 (1件)

1. Yes, I wonder when he will return it.

2. I haven't had anything to eat since this morning.
3. We had not been waiting long when the moon appeared.
4. You are always finding fault with others.
5. If indiscriminate pollution continues, we will be sawing off the branch we are sitting on.
    • 0