1:
A:Would you mind watching my suitcases while I go to the restroom?
B:()Go ahead.
I'll watch them until you get back.
(1)No way!
(2)Yes,I do
(3)Not at all
(4)Never mind

2:
A:I'm looking for some blue jeans.
B:OK.()
A:Great! How much are they?
B:One pair for $30 or two pairs for $50.
(1)Do you take credit cards?
(2)The men's jeans department is upstairs.
(3)We accept all major credit cards.
(4)We have some on sale this week.
(5)What size are you?

解答と訳をお願いします

A 回答 (1件)

1:(3)Not at all

A:私がトイレに行く間、私のスーツケースを見ていてもらえませんか?
B:いいですよ。どうぞ。
戻ってくるまで、見ていましょう。

mind は「~を嫌だと思う」と言う意味なので、直訳すると、「…見ているのはお嫌ですか?」と言う意味になります。それで、「いいえ、ちっとも(嫌ではないです)」と言う意味の、Not at all. が正解になります。

2:(4)We have some on sale this week.

A:ブルーのジーンズを探してるんですが。
B:わかりました。今週は、セールになっているものもあります。
A:よかった!おいくらですか?
B:一足30ドル、2足で50ドルです。
    • 1