一部分訳せないところがあるので、訳していただけませんか。よろしくお願いします。
The two cornerstones of his system of personal conduct were jen and li.

Confucius did not claim to be an innovator, but always said that he was merely urging a return to the moral standards of former times. In fact, however, the reforms which he urged represented a change from--and a great improvement over--the government practices of earlier days

A 回答 (1件)

個人の振る舞いに関する彼の(学問的)体系の2つの要は、jenとli(仁と礼?)であった。

孔子は革新者を自称してはいないものの、自分は単に昔の道徳的基準へ戻るよう求めているに過ぎないとは常に言っていた。しかしながら、実を言うと、彼が求めた改編というのは、かつての行政の実践からの変化であり、かつての行政の実践を超えた大いなる改良を意味していたのだ。

こんな感じですかね。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます!大変助かりました。