1 彼はとてもおかしく見えたので、私は笑わずにはいられなかった。
2 とてもよいお天気だったので、山は人でいっぱいだった。
3 風邪をひかないように上着を着ていった方がいいよ。
4 彼がひとりでそれをしたという事実は否定できない。

A 回答 (1件)

1 彼はとてもおかしく見えたので、私は笑わずにはいられなかった。

He looked so funny that I could not help laughing.

2 とてもよいお天気だったので、山は人でいっぱいだった。
It was such good weather that the mountain was crowded wiht a lot of people.

As the weather was very good, there were a lot of people in the moutain.

3 風邪をひかないように上着を着ていった方がいいよ。
You should put on your coat (jacket) not to catch (a) cold.

4 彼がひとりでそれをしたという事実は否定できない。
We cannnot deny the fact that he did it (all) by himself.
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。
助かりました♪