1The boy left without () good-bye to us
 a.say b.saying c.to say d.said

2 I enjoy() a chat on the computer
a.having b.to having c.to have d.having had

3 Remember() my umbrella back
a.bring b.brought c.bringing d.to bring

4 I remember () Okinawa when I was ten years old
a.visiting b.to visit c.being visit d.to visiting

5 The doctor advised me to step () too much
a.drink b.drinking c.to drink d.to drinking

6 I'm looking forward () my host family next week
a.seeing b.to see c.to saw d.to seeing

7 I am ashamed of () a lie at that time
a.tell b.having told c.to tell d.to have told

8 I don't like () like a child
a.treating b.to treat c.to treating d.being treating

9 The movie is woeth () twice
a.watch b.watching c.to watch d.to watching

10 Did you succeed () a good job?
a.getting b.to get c.in getting d.on getting

11 Many Americans are accustomed () sushi
a.eat b.eating c.to eat d.to eating

12 I can't () feeling sorry for your failure
a.help b.but c.to d.have

自分の回答と答え合わせしたいので答えと訳を教えて頂けたら
ありがたいです

おねがいします

A 回答 (1件)

1The boy left without (b) good-bye to us

a.say b.saying c.to say d.said

さいならも言わずに奴は去った。

2 I enjoy(a) a chat on the computer
a.having b.to having c.to have d.having had

PCでのチャット面白かった。

3 Remember(c) my umbrella back
a.bring b.brought c.bringing d.to bring

貸した傘返して。

4 I remember (a) Okinawa when I was ten years old
a.visiting b.to visit c.being visit d.to visiting

10才のとき沖縄行ったの覚えてる。

5 The doctor advised me to stop (b) too much
a.drink b.drinking c.to drink d.to drinking

アルコールの飲み過ぎにドクターストップがかかった。

6 I'm looking forward (d) my host family next week
a.seeing b.to see c.to saw d.to seeing

来週ホストファミリーに会うの楽しみ。

7 I am ashamed of (b) a lie at that time
a.tell b.having told c.to tell d.to have told

あの時嘘をついたのが恥ずかしいわ。

8 I don't like (d) like a child
a.treating b.to treat c.to treating d.being treating

子ども扱いしないでちょうだい!

9 The movie is worth (b) twice
a.watch b.watching c.to watch d.to watching

二回は見る価値のある映画だわ。

10 Did you succeed (b) a good job?
a.getting b.to get c.in getting d.on getting

就職活動続けたの。

11 Many Americans are accustomed (d) sushi
a.eat b.eating c.to eat d.to eating

寿司などお手のものってなアメリカ人なんかぎょうさんおるやろ。

12 I can't (a) feeling sorry for your failure
a.help b.but c.to d.have

この度はまことにお悔やみ申上げます。
    • 1
この回答へのお礼

わかりやすい説明ありがとうございました

授業で助かりました