題名は  5one on d!splayです。

Eyes go shut
I dissipate
Into thin air leaving no trace
Distant voice
Not listening
Why don't you just save your breath?

All of your words feel like a jail
That blocks the sun and makes me stale
Not enough gold in all the world
So why have I surrendered

To your abusive ways
The cracks have opened up to the core
Is there anywhere to go from here now?
Sick with the lies consuming our souls

↓ココのサビでもいいので和訳お願いします!
Give me one reason to take the breath we breathe for granted
Hold it in so long that you forget to say
Give me one reason to remain confined within the fences
Here with you and my soul on display

Bite my tongue
Swallow the pain
A bit disturbed by these displays
Now we've got nothing to say
The silence growing deadly

So here we are drifting apart
Neither willing to drop their guard
Haven't we got something to say?
The distance growing deadly

From years and years of pain
The cracks go deeper than we can see
Let's take a good look at where we are now
Maybe the end's the start that we need

Give me one reason to take the breath we breathe for granted
Hold it in so long that you forget to say
Give me one reason to remain confined within the fences
Here with you and my soul on display

Life is too precious to waste

A 回答 (1件)

以下のブログで、どこかに掲載されていた和訳を転載しています。

出典は調べきれませんでした。

http://ameblo.jp/yasu-kamikaze/entry-11146251478 …

Eyes go shut
目を閉じて
I dissipate
Into thin air leaving no trace
僕は薄い空気の中へ、忽然と姿を消す
Distant voice
かすかな声
Not listening
聞こえないよ
Why don't you just save your breath?
少し黙っててくれないかな?

All of your words feel like a jail
君の言うこと全て、まるで牢獄みたいだ
That blocks the sun and makes me stale
僕から光を奪い、ダメにしてしまう
Not enough gold in all the world
どんな代償だって釣り合わない
So why have I surrendered
だから僕は逃げ出したんだ

To your abusive ways
君の残虐なやり方は
The cracks have opened up to the core
本質にまでヒビを入れている
Is there anywhere to go from here now?
こんな状態で向かう先なんてあるのだろうか
Sick with the lies consuming our souls
嘘偽りが僕たちの精神を蝕んでいく

当然のように呼吸をするだけの、たった一つの理由を教えてくれ
忘れてしまうその時までずっと心に秘めていてくれ
僕をフェンスに閉じ込め続けるだけの、たった一つの理由を教えてくれ
君と僕が正直になれるこの場所で

Bite my tongue
自分で舌を噛み
Swallow the pain
痛みに耐えている
A bit disturbed by these displays
少し狂った光景だ
Now we've got nothing to say
今では僕たちは話すことを止め
The silence growing deadly
沈黙がただ悪化する

So here we are drifting apart
そしてここに隔たりができて
Neither willing to drop their guard
どちらも進んでその壁を崩そうとしない
Haven't we got something to say?
そもそも僕たちは会話を交わしたことがあっただろうか
The distance growing deadly
その距離はさらに離される

From years and years of pain
何年も続いた苦痛から
The cracks go deeper than we can see
その亀裂は思っていた以上に深刻だった
Let's take a good look at where we are now
今僕たちがいる場所をよく見てみよう
Maybe the end's the start that we need
もしかしたらこの「終わり」こそ、望んでいた「始まり」なんじゃないかな

当然のように呼吸をするだけの、たった一つの理由を教えてくれ
忘れてしまうその時までずっと心に秘めていてくれ
僕をフェンスに閉じ込め続けるだけの、たった一つの理由を教えてくれ
君と僕が正直になれるこの場所で

Life is too precious to waste...
命は投げだせるようなものじゃないんだ・・・

参考URL:http://ameblo.jp/yasu-kamikaze/entry-11146251478 …
    • 0
この回答へのお礼

とても悲しい曲ですね。
和訳していただきありがとうございます