1My hometown (ago,very different,from,it,thirty,is,was,what,years).
2She is (deserves,only,respect,from,such,the,that,writer,us).
3Most (a little,and,contain,fat,fish,Japanese,meat,prefer,that).
4There are many things (worth,be,whose,cannot,expressed)in terms of money.
5All the (the Earth,heat,and,life,makes,that,possible,warms,comes from) nuclear energy at the center of the Sun.
6All the gallery (that,has,not,many,art lovers,paintings,should) miss.
7All the students (studying abroad,interested in,attend,should,next week meetings,who are).
8Would you be interested in (do you/know/having a puppy/of anyone/or/who might be)?
良く分からなかった整序問題です。
4,5,6辺りの訳も付けて頂けると助かります。

A 回答 (1件)

1. My hometown is very different from what it was thirty years ago.

私の故郷の町は30年前の姿とはずいぶん違っています。

2. She is the only writer that deserves such respect from us.
彼女は私たちからのそれほどの敬意にふさわしい唯一の作家です。

3. Most Japanese prefer meat and fish that contain a little fat.
たいていの日本人は、脂の少し乗った肉や魚をより好みます。

4. There are many things whose worth cannot be expressed in terms of money.
その価値がお金では表わすことのできないものがたくさんあります。
http://eow.alc.co.jp/search?q=in+terms+of&ref=sa

5. All the heat that warms the Earth and makes life possible comes from nuclear energy at the center of the Sun.
地球を暖め生命を可能にする全ての熱が太陽の中心の核エネルギーから来ます。
http://eow.alc.co.jp/search?q=make+life+possible

6. All the gallery has many paintings that art lovers should not miss.
美術館全体が美術愛好家が見逃してはならない多くの絵画を備えています。

7. All the students who are interested in studying abroad should attend meetings next week.
海外留学に関心のある生徒は全員来週の集会に出席すべきです。
☆ next week's meetings の様になるのが普通だと思いますので、meetings next week としました。

8. Would you be interested in having a puppy or do you know anyone who might be?
子犬を飼うことに興味がおありですか、それとも、興味のありそうな人を誰かご存じないですか?
    • 0
この回答へのお礼

早速の回答、ありがとうございます。
訳を見て納得しました。

http://oshiete.goo.ne.jp/qa/7561217.html
今、長文をやっているのですが、これらの文が良く分かりませんでした。もし出来たらお答え願います。