人に聞けない痔の悩み、これでスッキリ >>

※省略できる関係代名詞は()でくくる
The man is sitting over there. He wrote that best-selling novel.
The man_______________________________________________

The book is for the students. Their native language is not English
The book is_______________________________________________

She showed me the letter. She received it from her boyfriend.
She_________________________________________________________

The bed wasn't very comfortable. I slept in it last night
The bed________________________________________________

A 回答 (1件)

The man is sitting over there. He wrote that best-selling novel.

The man who wrote the best-selling novel is sitting over there.

The book is for the students. Their native language is not English
The book is for the student whose native languge is not English.

She showed me the letter. She received it from her boyfriend.
She showed me the letter (that/which) she received from her boyfriend.

The bed wasn't very comfortable. I slept in it last night.
The bed (in which) I slept last night wasn't very comfortable.
    • 3