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It was Dr.Werner Siemens' initiativeness that brought electric traction definitely
before the world,for he was the first to employ grnerated by a series dynamo used as a motor.His apparatus,at that period considered modern,convinced everyone that at last the problem had been switched onto the right track.The little railway proved how futile all work on the motor had been before 1879.

Siemons'`series machines'were also used for series arc lighting.Now,examining the picture of his motor,the electrical engineer will see at a glance how inadequately that motor was provided with iron for the poles and cores.Notice also
that it used the least effective magnet core winding,which was long and of hardly any breadth.What was modern in 1878-79 was antiquated in1880,for Edison's regeneration of the dynamo worked a revolution in the art.After a look at Edison's
electric locomotive of 1880,we aren't surprised that his machine had an efficiency
which was more than double that of any dynamo or motor previouslybuilt.The Edison constant potential system also fulfilled the demands of electric traction.

A 回答 (1件)

それが、直列から生み出されるダイナモをモーターとして使うことをはじめて採用した(※1)という点で、世間に電気による牽引を無条件でもたらしたヴェルナー・ジーメンス博士の取り組みだった。

進歩的と考えられていた時代、彼の装置は、ついにこの課題が 正しい方向に切り替わったことを誰もに確信させた。その小さな鉄道は、1879年以前、モーターに取り組んだすべてがいかに役にたたないものであったかを証明した。

ジーメンスの「直列型機械」は直列アーク灯の為にも用いられた。今彼のモーターの絵を調べてみると、電気技師は一目で、そのモーターは磁極と磁心用に、鉄をいかに不十分に供給していたものかがわかる。それは長くて幅が取りづらいマグネチックコア巻線をほとんど使っていなかったことにも気付こう。1878年から79年における「近代的」は、エジソンによるダイナモの再生が当該分野での革命をもたらした点で1880年には時代遅れになった。1880年のエジソンによる電気機関車を見た後、彼の機械が、それ以前に作られたダイナモやモーターの2倍以上の効率をもっていたことに我々は驚かない。エジソンの定電位(※2)システムは、また、電気牽引の求めるものを満たしていた。

※1:dynamo
ジーメンスが発明した発電機は、直流での電気を使うものでした。現在では、交流をもちいた発電機がほとんどなので、ダイナモ=発電機とはいわれません。
※2:constant potential
印加電位を固定することです。
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この回答へのお礼

助かりました!

お礼日時:2014/11/12 12:52

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