人に聞けない痔の悩み、これでスッキリ >>

数学のBinomial の範囲で困っています。

One a particular train ride in Alaska. The probability that you see a moose is .25, The probability that you see a moose AND a bear is .2, and the probability that you see a moose OR a bear is .15.

1. Find the probability that you see a bear.

You take the train ride 10 times. Let X be the number of ride on which you see a bear. Compute the following probabilities.

2. Find the probability that you do not see a bear on any of the train ride.

3. Find the probability that you see a bear on at least one trip.

4. Find the probability that you see a bear on at least 3 trips.

You want to approximate this distribution of the random variable X with a continuous normal distribution.

5. How many train trips must you take in order to approximate X with a continuous normal distribution?

6. Suppose you take the train 75 times. You can approximate the distribution of X with a normal distribution. Find the mean and standard deviation of the random variable X.

7. P(x<9)
8. P(x_>15)

計8問なのですが、わかる内容だけでも答えていただきたいです。
回答に結びつくまでの流れを知りたいです。よろしくお願いします。

「数学Binomial Trials 二項」の質問画像

A 回答 (2件)

ANo.1に一票。

写真の問題文は明らかにおかしい。命題A, Bが何であれ、P(A and B) ≦ P(A or B)だからです。
 おかしいのを承知の上で、間抜けなミスプリをあげつらうために、わざわざ形式的に計算を続けてナンセンスな数値を出すお笑い答案を書くのも一興だが、その場合には冒頭に「カクカクの理由で、この問題はおかしい。」というコメントを書いておかないと。
    • 5
この回答へのお礼

丁寧な回答ありがとうございました!

原文の英語もそうなので、問題文には間違いはなさそうですが、

(1)ムースを見る確率:0.25
(2)ムースと熊の両方を見る確率:0.2
(3)ムースまたは熊を見る確率:0.15

の(1)>(3)、(2)>(3)というのが、あり得ないと思います。
    • 3