プロが教えるわが家の防犯対策術!

次の問題を教えてください。

(1) 今日はむしろ家にいて、中間試験の勉強をしていたい。

I would ().

(2) 美術館への行き方を教えていただけますか。

() the art gallery.

(3) 先生は、私たちにその課題を木曜日までに提出するようにと言われた。

The teacher requested that ().

(4) 携帯電話をお借りしてもよろしいですか。

Would () your mobile phone?

A 回答 (3件)

I would rather stay at home today to prepare for the midterm examinations.



Would you tell me the way to

we (should) hand in the assignments by Thursday

Would you mind my using your mobile phone?
    • good
    • 0

この前の質問について



1 Does hじゃなく、Will/Won't/Can/Would/Could

4 おなじみのパターン
要求、提案の動詞の後は
should 原形かいきなり原形
一語なら show です。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます!

お礼日時:2016/12/07 13:09

1. I would like to stay home today to keep studing for an upcoming md-erm exams.


2. Would you please show me to the art gallery?
3. The teacher requested that we should submit the report until Thursday.
4. Would you mind me using your mobile phone?
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!